Pescuit pe raul Barlad
23 aprilie 2013
by

Raul BarladRaul Barlad este cel mai imprevizibil loc ce l-am intalnit. Aici ma refer la locurile de pescuit fara plata, salbatice. Astazi am fost pe raul Barlad, lucru ce nu l-am mai facut de anul trecut. Am ajuns pe balta tarziu, nu aveam in plan sa ajung pe acolo, dar intamplarea a facut sa am in portbagaj cateva scule de pescuit, asa ca, aflandu-ma in zona, am zis sa-mi incerc norocul. Am scos cateva rame de balegar dintr-o vale, si am ajuns pe malul Barladului.

Am pescuit in zona poligonului de tragere (spre fabrica de caramida, in zona ANL-urilor). Am aruncat prima data undita in balta la ora 3:15. Timp de cateva zeci de minute nu am vazut nicio miscare, insa in tot acest timp am incercat sa mai aflu detalii despre raul Barlad de la pescarii de prin zona. Erau in jur de 3-4 pescari, abia ajunsi si ei de altfel. Am aflat ca se prinde caras frumos, porcusor, chiar si somotel la 3-400 de grame.

Prima captura
Pe la 3:50, am avut prima bataie, care s-a si lasat cu o captura. Un caras foarte frumos, ca palma, de aproximativ 200 de grame. Mare mi-a fost uimirea sa vad ca pe raul Barlad este caras atat de mare. Imediat dupa prima captura si-au facut loc si celelalte, prinzand inca 4 carasi. In total am prins 5 carasi, dintre care, doi dintre ei, foarte frumosi, primul de 200 grame, iar cel de-al II-lea de aproximativ 350 grame, lung si grasan. Din pacate nu am avut niciun aparat sa ii pozez, pentru ca sigur daca ii pozam maine vedeam de 3 ori mai multi pescari pe raul Barlad decat sunt deobicei. Se pare ca raul Barlad este foarte imprevizibil si are peste frumos. Sambata cred ca o sa incerc din nou, si de data asta o sa iau la mine si un pic de nada, si o sa plec mai de dimineata.

Cand plecam spre casa, am oprit la cativa pescari ce se aflau langa pod. Unul dintre ei avea de asemenea, in jur de 4 carasi, la fel de marisori, de 2-300 grame, iar un alt pescar ce se afla in aval de pod, avea un ciortan la aproximativ 800 grame. Nu am vrut sa-l cred, dar l-a scos din juvelnic si mi l-a aratat. Era un ciortan galben, la aproape 1 kg. Il prinsese la mamaliga inca de pe la ora 10.

Astfel, raul Barlad mi-a lasat o impresie buna si cred ca o sa il vizitez mai des de azi inainte pentru ca se pare ca are ce oferi. Si inca ceva, mai ca uitam: este clean in prostie, numai ca trebuie sa ai lingurita sau musca artificiala ca sa il prinzi.

Specii de pesti pe raul Barlad: caras, crap, porcusor, clean, rosioara, biban, somotel.