Pescuit Vadeni – Mata Radeanu (Galati) 15 Aprilie 2013

VADENI - INUNDATIIAm fost un pic pe la Vadeni (Galati), zona in care se include si balta Mata Radeanu. Nu am fost chiar pe balta Mata Radeanu. am fost pe un canal ce comunica cu raul Prut. Nu mai pescuisem pana atunci pe acolo, si am zis sa incerc, mai ales ca erau foarte multi pescari in acea zona.

Vremea nu a fost cine stie ce buna, dincontra, chiar a batut vantul cu putere, iar uneori picaturile de ploaie isi mai faceau prezenta. Avand in vedere ca suntem intr-o perioada nu tocmai calduroasa, vantul si ploaia nu fac o partida de pescuit mai buna. Daca era vara si ploua sau batea vantul poate ca aveam sansa sa avem o partida de pescuit excelenta.

Taxa de pescuit pe 12 ore este de 30 lei daca ai permis vizat, 50 RON daca nu ai permis. Ai voie sa folosesti un numar nelimitat de scule, nu zice niciun paznic nimic despre sculele tale. Poti avea fie doua bucati, fie 9. Nu cred ca are cineva treaba cu tine. Chiar asta voiam sa zic, cand vine vorba de regulament, este destul de accesibil si nu impune restrictii majore ca pe alte balti.

Din pacate apa este inca destul de mica pentru ca nu a fost o iarna prea grea care sa lase in urma multa apa, plus ca raul Prut nu a mai iesit de cativa ani din matca, dar pestele inca mai umbla.

L-am atras pe domnul peste cu diferite mixuri de nada. De la benzar, ttx-uri, boabe de porumb in diverse solutii. Lansarile au fost la 30-40 metri de mal, dar si mai in larg. Se pare ca pestele trage spre mal, fie din cauza prohibitiei, fie din cauza apei care probabil e mai calda la mal. Carasi de 300-400 grame intrau la circa 30-40 de minute. Mai pica la ora si cate o bucata mai marisoara, de 700-800 grame. Majoritatea la viermisori si rama. Aici voiam sa adaug un lucru: este prima balta pe care la rama rosie de gunoi am avut rezultate excelente la caras.

Din pacate, mustaciosul nu si-a facut aparitia pe la noi, dar la un pescar vecin l-am vazut. Era vorba de nu crap oglinda la vreo 3 kg luat la porumb conservat daca nu ma insel (nu l-am intrebat, doar am auzit cand discuta cu un alt pescar).

Balta este inca ok, se prezinta bine, peste inca mai are si cel mai probabil va mai avea si anul acesta daca nu va fi din nou japcuit si tras la plasa.

Partida s-a lasat cu aproape 5 kilograme de caras, cateva rosioare si cateva platici.

Crapii se pare ca au inceput sa aiba activitate, fapt stiut destul de bine la Vadeni. In ultimii ani s-a constatat ca pe aceasta balta s-au luat capturi bune de crapi in fiecare an in perioada primaverii. Spre deosebire de alte balti, pestele chiar umbla dupa mancare inca din luna Martie.

Share:

Comments (10)

1. Vali

18 apr. 2013 - 8:36

Poti sa-mi spui te rog mai exact locul unde ai dat. As vrea sa dau o fuga weekendul asta si as vrea sa-mi dai cateva detalii despre balta , asta daca nu iti ocupa prea mult timp. Oricum articolul reusit si pe subiect

• Andrei Sonea

19 apr. 2013 - 14:53

Dupa cum stiti, la Vadeni sunt mai multe balti, in jur de 5 sau 6 daca nu ma insel. Este Mata Radeanu, 42, 88, Elan (un canal), etc. Eu am fost chiar si ieri (18 Aprilie 2013) pe digul dintre baltile 42 si 88. Am pescuit in ambele. Din pacate in 88 batea vantul prea tare, insa am prins si acolo in jur de 6 carasi. Pe 42 era mai domol si acolo am prins mai mult, in jur de 4 kg de caras. Am pescuit la rama si viermisor (detalii in ultimul articol unde gasiti si harta cu baltile de la Vadeni si cu indicatii). Vezi aici articolul cu informatiile despre partida de pescuit de ieri: Pescuit la Vadeni 18 Aprilie 2013

2. Vali

19 apr. 2013 - 16:20

Ms pentru informatii…………maine am sa ajung si eu in zona………am sa te anunt de rezultate.
    Fir intins si numai bine

19 apr. 2013 - 17:04

Vali, daca nu ma insel esti tipul cu care mai vorbeam prin comentarii pe parkerul.info
      Eu am avut blogul ala, dar l-am cedat unui tip in septembrie deoarece nu ma mai ocupam de el. 😀
      Astept o confirmare.

3. grecu

21 apr. 2013 - 16:14

poate sa imi spuna cineva daca sa mai bagat apa?
    ca anul trecut era foarte scazuta

21 apr. 2013 - 18:30

Depinde la care balta te referi. Pe Mata-Radeanu este mai mult apa decat anul trecut. Pe canalul de la intrare (inainte de bariera) chiar a mai crescut apa si erau pescari pe acolo. De asemenea, daca stii Elanul (canalul unde poti pescui doar cu permis) era si acesta foarte ridicat spre deosebire de anul trecut. In celelalte balti, in 42 si 88 apa e un pic mai crescuta, cu aproape 20-30 cm.

4. Vali

23 apr. 2013 - 18:25

Salut Andrei……mi-ar fi placut dar din pacate nu sunt tipul cu care vorbeai prin comentarii pe parkerul.info.
    Legat de partida de pescuit cu care te amenintasem :))……ce pot sa zic , am ajuns sambata pe balta si am hotarat sa dam in canalul care duce in balta mare( imediat cum treci Elanul pe dig inainte circa 200-300m).
    Pana seara un prieten cu care eram a luat un ciortan la aproape 2 kg si in rest nici o trasaturi (eram 5 pescari), pe la 7 ne-am mutat pe dig unde ai zis tu intre 42 si 88 , am pescuit exact in capat ( o zona cu destul de multe agatatori).Din momentul ala a inceput distractia , pestele a tras toata noaptea iar a2-a zi pe un vant napraznic care a gonit toti pescarii acasa noi scoteam caras dupa caras. Pana la final am ajuns acasa cu 7 kg , numai caras frumos.
    Ms de informatii ,pe viitor poate mai tinem legatura si de ce nu poate ne intalnim si pe balta.
    Fire intinse si numai bine

23 apr. 2013 - 20:23

Salut Vali. Ma bucur ca ai avut o partida de pescuit buna. Din cate inteleg, prima data ai dat in prima balta de langa Elan unde de altfel apa e cam mica si undeva la circa 100 metri in larg se vede mult stuf si iarba.
      In zona in care ai prins caras mult, intre 42 si 88, au pescuit joi cand am fost eu, cativa tipi si de asemenea, au luat caras destul de frumusel. Din pacate, in 42 sunt destul de multe agatatori si trebuie sa fii echipat cu ceva monturi la tine, dar in rest, balta e super, are caras in prostie si il prinzi la rama ca la balamuc.

As vrea sa stiu la ce ati pescuit, la rama si viermisor? sau ati mai incercat si altceva (mamaliga, porumb, altele). Si de asemenea, carasi mai mari de 3-400 grame au fost? Ma refer la ceva de 500 grame, sau mai mare, pana intr-un kilogram. Vreau sa fac un profil al fiecarei balti din zona Vadeni sa dau pe viitor indicatii cat mai bune pescarilor doritori. 😀

Eu am fost astazi, 23 Aprilie, pe Raul Barlad, uite aici povestirea Pescuit pe Raul Barlad.

Merci, toate cele bune!

5. Vali

23 apr. 2013 - 20:55

Ce pot sa spun Andrei……..la cat de mari erau carasii pe balta as fi jurat ca au peste 500 de grame , doar ca acasa cantarul arata altceva (cred ca in perioada asta sunt destul de slabi). Momeliele folosite au fost ; rama cu care toti am avut rezultate foarte bune ( nu au fost putine momentele cand agatam si cate 2 carasi odata) dar am luat caras si la viermusi si mamaliga, iar la boaba de porumb pot sa-ti spun doar ca unul din baietii cu care eram la 12 noaptea arunca cu lanseta in larg 30 -40 de metri sa-si recupereze o undita furata de pe mal de un ciortat sub 1 kg .
    Eu am avut tot felul de nade si arome cu care am intretinut zona , dar si ceilalti care nu aruncau decat mamaliga in apa au prins mult, diferenta facuta de nada mea a constat in dimensiunea pestilor( am avut poate cel mai mic numar de pesti , dar toti erau mari si frumosi ) spre deosebire de ceilalti care au avut si mult caras ca palma.
    Legat de agatatori ce pot sa zic erau la greu , eu am lasta 2 monturi dar invatasem substratul , asa ca oricat as mai fi stat nu as mai fi agata nici una , gasisem zone bune unde sa arunc.

Totusi tind sa cred ca la partia asta buna de pescuit a contribuit si de vantul foarte puternic care a batut duminica , imi e greu sa cred ca daca ma mai duc o sa mai am frecventa trasaturilor asa mare.

6. 0753911926

09 sept. 2013 - 10:02

va rog daca a mai mers cineva acum recent va rog sami spuneti si mie